سلام سلام
بازم اومدم
اوایل ازدواج همه کوتاه می آیند، اغماض می کنند، از یاد می برند، می بخشند و زود آشتی می کنند. اما پس از مدتی هیچ یک کوتاه نمی آیند، اغماض نمی کنند، از یاد نمی برند و نمی بخشند. همه چیز از زیر ذره بین رد می شود، زود می رنجند و می رنجانند. بعد هم می گویند چرا من برای آشتی پیشقدم شوم.
در زندگی زناشویی دلخوری ها، رنجش ها، شکایت ها و مشاجره ها فراوان است. اگر چنین نباشد باید نگران بود. زیرا به یقین رابطه زوج به سردی گراییده و نسبت به هم بی اعتنا شده اند و دیگر هم را دوست ندارند که از یکدیگر نمی رنجند. اما آن چه مهم است و به پایداری رابطه شان مدد می رساند، نحوه برخورد با این مشکلات است.
اگر با پیش بینی و سیاست از قبل تعیین نشده اقدام به شکایت کنیم، چه بسا وضع از آن چه هست، بد تر شود.
در ادامه، راه های یک گله گذاری خوب را شرح می دهم تا با آشنایی با فنون آن بتوانید این مرحله حساس را درست پشت سر بگذارید:
بزن روی ادامه مطلب
یادت نره
قبل از آن که دلخوریت را با همسرت در میان بذاری، ابتدا عین آن را روی کاغذ بنویس. هم میتونی سهم خودت تو این دلخوری بفهمی و هم نوشتن ماجرا از اول تا آخر آرومت میکنه و در عین حال با یادآوری اتفاق به علت های آن بهتر واقف می شوی .
بازم میگم یادت نره که
قبل از صحبت با همسرت هرگز موضوع را با دیگران مطرح نکن
حالا این 5 قانون خوب به خاطرت بسپر که شدیداً به کارت میاد
✔قانون اول: روی رفتار متمرکز شوید نه شخصیت و منش و طرز فکر و …. .
مثلاً
“تو واقعا خودخواه هستی"❌
“این رفتار تو مانند یک انسان خودخواه بود"✅
✔قانون دوم: در مورد درستی یا اشتباه رفتار همسرتان قضاوت نکنید. فقط تاثیر رفتارش روی خودتان را بیان کنید.
شما نمی دانید که همسرتان از چیزی که گفته یا انجام داده چه هدفی داشته، همه چیزی که می دانید این است که آن کار یا حرف، اثری روی شما داشته است. متقابلاً، بدون این که شما به همسرتان چیزی بگویید، او نیز نمی داند که رفتارش چه اثری روی شما داشته است.
✔قانون سوم: دقیقاً و به طور واضح بیان کنید که از کدام رفتار او رنجیده شده اید. کلی گویی نکنید!
مثلاً
❌"هر کاری که در این هفته انجام دادی واقعاً مرا عصبانی کرده”
✅” جواب ندادنت به تماسم عصبانیم کرده”
✔قانون چهارم: در شرایط نرمال، ناراحتی خود را بلافاصله بیان کنید و آن را به بعد موکول نکنید!
صحبت کردن در مورد مسائلی که یک سال پیش اتفاق افتاده و شما را آزرده به کسی کمکی نمی کند.بر روی اخرین رفتار تمرکز کرده و همین حالا با چیزی که در حال رخ دادن است مقابله کنید نه بعداً! هر چه زودتر این کار را انجام دهید، بهتر است.
✔قانون پنجم: در زمان مناسب بازخورد دهید.
هنگامی که یک یا هر دوی تان نگران یا عصبانی یا خسته و یا گرسنه هستید، زمان مناسبی برای شنیدن و یا بازگو کردن نیست.
یادت نرفته که همیشه منتظرم تا برام نظرت بنویسی